NOOSA, RAINBOW BEACH & FRASER ISLAND

18 april 2019 - Agnes Water, Queensland, Australië

Donderdag 18 april

AGNES WATER/TOWN OF 1770

Heyhoi! Het werd weer eens tijd voor een nieuw blogje... vorige week dinsdag t/m vrijdagmiddag in Noosa geweest. Hier een paar mooie wandelingen gemaakt en nog een surfles genomen. Was leuk om weer een beetje te oefenen.

Vrijdagmiddag vertrokken naar Rainbow Beach om vanaf hier zaterdag, zondag en maandag met een tour naar Fraser Island te gaan. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. (Overigens bestaat het niet alleen uit zand, groot deel is ook jungle)

Hier voornamelijk rondgereden in zo'n 4WD auto en verschillende meren bezocht. Je zat met acht mensen in de auto en dat was een soort van je 'Fraser family'. 'S avonds moest je koken met deze groep en de tenten waren allemaal bij elkaar. Was wel weer een ervaring om met zeven andere mensen die je totaal niet kent drie dagen samen te zijn. De groep was wel gezellig. Het waren mensen uit allemaal verschillende landen, in tegenstelling tot de rest van de mensen die aan het backpacken zijn (mensen zijn over het algemeen Engels, Nederlands of Duits plus een paar uitzonderingen)

Dinsdag nog een dagje in Rainbow Beach doorgebracht. Dit dorpje was super klein, eigenlijk alleen een opstap plaats om naar Fraser te gaan. 'S avonds de bus gepakt naar Agnes Water/Town of 1770.

Het weer is hier op dit moment super. Ook een leuk hostel, sfeervol. Dorpje zelf stelt niet enorm veel voor. Vandaag nog een beetje een stranddagje en dan neem ik vanavond de nachtbus naar Airlie Beach. Hier blijf ik een paar dagen om vanaf hier zondag en maandag naar de Whitsunday eilanden te gaan. Hierna reis ik met nog een paar tussenstops door naar Cairns.

Alweer bijna op de helft!