NIEUW ZEELAND

28 mei 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 28 mei

CHRISTCHURCH

Laatste paar dagen hier Down Under! Gisteren einde van de middag weer in Christchurch aangekomen en daarmee is mijn rondje Zuidereiland alweer voltooid. Nieuw Zeeland is prachtig, zoveel mooie bergen en meren. Vanuit Christchurch ben ik naar Kaikoura gegaan, klein schattig plaatsje. Bij een lokale familie zelf gevangen kreeft gegeten, wel leuk om een kijkje in hun leven te krijgen.

Vervolgens door naar Picton, hier wat gewandeld. Volgende stop was Marahau, in Abel Tasman national park. Hier een van de bekende wandelingen gemaakt, echt heel mooi uitzicht. Daarna ben ik naar Franz Josef gegaan. Hier ben ik gaan wandelen op de gletsjer, was wel echt heel gaaf. Absoluut een van mijn favoriete plekken. Wanaka hoort ook bij een van mn favoriete plekken, klein plaatsje met een heel mooi meer. Langs dit meer een fietstocht gemaakt, koud, maar absoluut de moeite waard.

Vervolgens doorgereden naar Queenstown, een van de bekendste plekken van het Zuidereiland. Een dag naar Doubtful Sound gegaan, een bekend fjord hier in Nieuw Zeeland. Verder is Queenstown het uitgangspunt voor vershillende andere activiteiten, zoals bijvoorbeeld een bungyjump ;) Enger dan een skydive, maar wel echt heel gaaf!!! Afgelopen weken hier wel wat dingen van mijn bucketlist af kunnen strepen ;)

Daarna nog een dagje naar Mt Cook gegaan en een dagje naar Peel Forest en toen was het alweer tijd voor Christchurch.

Kortom, veel gedaan en gezien in Nieuw Zeeland in een relatief korte tijd, maar absoluut de moeite waard! Zal wel weer even wennen zijn in Nederland zonder zulk mooi uitzicht overal...

Komende twee dagen nog een beetje in Christchurch rondlopen en dan donderdag terug naar Sydney! Hier nog wat dingen bekijken die ik de eerste week niet heb kunnen zien en dan is het maandag alweer tijd om naar huis te gaan... ;)

Tot snel!!

Anne

AJH-NB-20190522-040-001-0007-JCAM0320190525_14041920190520_14595720190519_15490520190517_13315820190516_143851

1. Rosita stolk:
    28 mei 2019
    Jeetje anne wat heb jij toch een mooie reis gemaakt!!! Super gaaf dat jij dat hebt kunnen doen!! Zie je snel weer!! Groetjes Rosita 👍👍💪💪😘😘
  2. Edith:
    28 mei 2019
    Echt heel mooi om te zien. Een reis die je niet gaat vergeten. Geniet nog van de laatste paar dagen.
    Dikke knuffel van Edith😘🌺
  3. Judith van den Dungen:
    28 mei 2019
    Volgende keer ga ik mee🙂 xx..
  4. Lysandra:
    28 mei 2019
    Wauw echt geweldige uitzichten daar! Geniet er nog even van! X
  5. Rene:
    28 mei 2019
    Mooi hoor. Veel plezier nog laatste dagen
  6. Marijke Peerdeman:
    28 mei 2019
    Meis, wat een mooie reis, en wat een mooie foto's, geweldig. Ik zie je dinsdag, geniet nog van de laatste week 👍 😘 ❤
  7. Jeanet Perdok:
    28 mei 2019
    Geweldig, wat een mooie dingen heb je gedaan en gezien. Prachtg die foto's! Die uitzichten zul je zeker gaan missen thuis 😉. Geniet er nog maar even van. Tot snel 😘
  8. Patricia van Putten:
    28 mei 2019
    Super gaaf!! Geniet nog even van de laatste dagen. Goede terugreis en tot snel!!
  9. Kirsten:
    28 mei 2019
    Ooooooooooo!! Heb jij gebunjyjumped?? Echt?? Extreem stoer zeg 😳💪🏼💪🏼👊🏻👊🏻👊🏻 En heel gaaf dat jij al die dingen, die avontuurlijke en best enge dingen gewoon maar doet! 😍😍 Ik kijk uit naar alle verhalen als je weer terug bent 😘😘
  10. Meke:
    Ohhh wat mooi daar Anne!
    Goede laatste week gewenst!
    Tot gauw :-) xxx
  11. Ria Cooiman:
    28 mei 2019
    Jeetje Anne wat ben jij over grenzen gegaan! Al die spannende dingen gewoon doen! 👍🤭😜
    Benieuwd naar uitgebreide verhalen als je terug bent.
    Fijne week nog 🥰🇳🇱💖