MELBOURNE

12 mei 2019 - Melbourne Airport, Australië

Maandag 13 mei

MELBOURNE

Zes uur 's ochtends, op het vliegveld van Melbourne. Over een uurtje vlieg ik naar Nieuw Zeeland! Zoveel goede verhalen over Nieuw Zeeland gehoord dat ik ook besloten heb om daar nog voor 2.5 week heen te gaan. Ik ga alleen naar het Zuiden, beide eilanden is te krap in deze tijd. Ik vlieg naar Christchurch om vanaf daar een ronde te maken, vlieg vanaf hier ook weer terug naar Sydney. Ben heel benieuwd naar alles daar! Onder andere naar de Fox Glacier, Queenstown en Wanaka.

Dat is het leuke van niet echt concrete plannen hebben, een paar weken geleden had ik niet gedacht dat ik nog naar Nieuw Zeeland zou gaan!

Tijd in Australië zit er dus ongeveer op, ik ben de laatste week nog drie dagen in Sydney en dan ga ik alweer naar huis! Laatste drie weekjes aan de andere kant van de wereld ;)

Afgelopen week veel gezien en gedaan in Melbourne. Public transport in Melbourne is ontzettend goed geregeld dus je kan heel makkelijk overal naartoe. Naar de bekende Royal Botanic Gardens geweest, verschillende marktjes, nog een museum, van alles wat. Buitenwijken van Melbourne zijn erg gezellig, veel leuke restaurantjes, cafés, etc. Er is altijd wel wat te doen, 24/7. Zelfs nog mini pinguïns (20/25 cm) gespot hier, komen 's avonds uit het water om te slapen op de rotsen, heel schattig.

Ook nog een dag naar de Grampians geweest, een nationaal natuurpark hier. Heel mooi! Vervolgens nog twee dagen de Great Ocean Road gedaan, begrijp volledig waarom deze route langs de kust zo beroemd is, echt mooi. Langs de bekende 12 apostles gegaan en nog een paar andere stops gemaakt.

Kortom, je kunt je niet vervelen in Melbourne ;)

Anyways, tijd om te boarden nu!

See you soon!!

Anne

20190511_17474120190509_14464820190509_11165720190507_15222520190506_13332820190505_125132

1. Patricia van Putten:
    12 mei 2019
    Groot gelijk dat je naar NZ gaat! Het Zuidereiland is zo mooi 😁.
    De plaatsen die je noemt, zijn erg leuk. In Queenstown en Wanaka zit een heerlijke ijszaak, Patagonia 😋. Probeer als het lukt ook naar Milford Sound te gaan. Zo mooi. Maar goed, alles is mooi. Ha ha. Heel veel plezier in NZ!!!!!!!! Xx
  2. Telka:
    Wauw.... super gaaf, nog even genieten! Tijd vliegt! X
  3. Ria Cooiman:
    12 mei 2019
    Leuk Anne, dat je nog even die oversteek maakt. Je bent zo dicht bij 🤣👍.
    Fijne weken nog daar ❤️🇳🇱
  4. Kirsten:
    Heel.Erg.Gaaf.
    Neem heeel veel foto’s daar liefie, en Geniet 😎💃
  5. Rosita stolk:
    Gaaf hoor meis!! Veel plezier!! 😘
  6. Edith:
    13 mei 2019
    Geniet nog van je laatste 3 weekjes.
    Ook in NZ inspirerende dingen en verhalen opdoen.
    Tot gauw.
    Zoen van mij. 😘
  7. Meke:
    13 mei 2019
    Leuk Anne!
    Wat een schattige kleine pinguins! :-)
    Fijne tijd in NZ! Xxx