AIRLIE BEACH, WHITSUNDAYS, TOWNSVILLE & MAGNETIC ISLAND

26 april 2019 - Townsville, Australië

Vrijdag 26 april

TOWNSVILLE

Heyhoi! Weer eens tijd voor een nieuwe update... op dit moment onderweg van Townsville naar Cairns (laatste stop aan de oostkust!)

Vorige week vrijdag in Airlie Beach aangekomen. Klein stadje, vooral een opstapplaats om naar de Whitsundays (74 kleine eilandjes niet ver van Airlie Beach) te gaan. Zondag en maandag ben ik hier naartoe gegaan met een tour. Samen met 24 andere mensen zijn we met een zeilboot naar een aantal van die eilandjes gegaan. Bekendste eiland is Whitsundayeiland, met Whitehaven beach (witste strand in Australië). Uitzicht hier was heel mooi! Op een paar plekken kon je ook snorkelen (begin Great Barrier Reef) en kajakken. Het weer was prachtig, echt twee ontspannen dagen.

Dinsdagochtend vertrokken naar Townsville, beetje een raar stadje. Begin van dit jaar is het stadje overstroomd en nu is er niet heel veel meer van over en veel mensen zijn vertrokken. Voor de meeste backpackers is dit een korte stop om naar Magnetic Island te gaan. Ik ben hier gisteren naartoe gegaan, prachtig. Grootste deel van het eiland bestaat uit een national park. Ik had samen met iemand anders een autootje gehuurd, beetje rondrijden over het eiland en af en toe stoppen om wat te wandelen naar verschillende uitzichtpunten. Was wel even wennen met aan de linkerkant rijden ;)

'S avonds nog gekeken naar een mooie zonsondergang en overnacht op het eiland. Vanochtend weer teruggegaan naar Townsville om vanuit hier de bus te pakken naar Cairns! Aantal leuke dingen nog op de planning staan hier, onder andere raften en naar het regenwoud. Het plan is om hier ongeveer een weekje te blijven en dan ga ik waarschijnlijk door naar Melbourne!